JAN AMOS
programy pro školy - MŠ, ZŠ a SŠ
"Dobrý den, moc děkuji za celou akci a skvělou přípravu i komunikaci. Syn byl úplně nadšený a moc se mu líbilo tvoření modelů i následná ukázka budov a jejich architektury. Ráda ho k vám zase někdy vyšlu třeba na prázdninovou akci."
Darina, maminka Dana, účastníka dílny "Architekt? Kdo je a co dělá?"
"Stojí to za to a dívala jsem se, že máte moc fajn témata, držím palce při vašich aktivitách!"
"Ráda bych Vám ještě jednou poděkovala za úžasný a kreativní workshop pro naše studenty. Některé slečny si Váš workshop užily již podruhé a doufají v další pokračování. Zpětná vazba od studentů nižšího gymnázia - samé pozitivní reakce."
Projektový den Ekogymnázia Brno I-Day, kterého jste se zúčastnili, zaujal odborníky na inovace ve vzdělávání a ze sta nominovaných projektů postoupil mezi 12 finalistů cen Eduína (http://www.eduina.cz/).
Sylvie, zřizovatelka a předsedkyně správní rady Eko-gymnázia Brno
DIVADELNĚ VÝTVARNÉ DÍLNY
k osídlení krajiny, vzniku měst a využití veřejných prostranství.
Co potřebujeme k životu a jak si pro něj zorganizujeme prostředí okolo nás? Kdo mluví do vzniku a přestavby města? Proměníme se na starostu, developera, architekta, územního plánovače, aktivistu nebo dopravního inženýra. Ověříme schopnost spolupracovat, odvahu i trpělivost a hlavně schopnost shodnout se na výsledku.
Architekt? Kdo je a co dělá?
Archi TEKT - to jsou 2 v 1, jemnocitný umělec a rigorózní technik zároveň. Co všechno architekt dělá? Okrašluje jen fasádu? NE! Jde totiž na návrh stavby pěkně od podlahy. Lépe od podstaty! Staví jen domy? Jak povolání vzniklo a jak se vyvíjelo? A jak se liší architekt a stavební inženýr? Spolupracují?
V rámci dílny děti vyzkouší práci s cihlami reálných rozměrů, nahlédnou do teorie barev a jejich vliv v prostoru. Nakoukneme i na statiku a dynamiku. Vytvoří si 3D model za pomocí špejlí, párátek a tajemných pojiv, která odhalí až na místě v rámci dílny. Ochutnají průřez celým oborem od urbanisty po interiérového designéra a pochopí souvislosti i odlišnosti jednotlivých podoborových disciplín.
Robinsonův ostrov
Co všechno skutečně potřebujeme k životu? Nový iPhone? Kartáček na zuby? Starbucks coffee? Nebo snad tričko té nové značky, co zrovna zaplavila evropský trh? Samá voda.
«Za zvuků moře tě právě vyplavil oceán na neznámou pevninu. Ležíš zkrápěn slanou vodou a unaven z plavby přes oceán. Zmožené tělo z těžké práce na palubě lodi, kterou nakonec přepadli piráti, je téměř neschopné pohybu. Pomalu se probíráš, rozhlížíš a najednou uslyšíš zvířecí řev. Kde jsi? Co budeš jíst a kde budeš spát? Co všechno tě ještě čeká? Neměl jsi raději vyplnit přání rodičů a spořádaně se stát počestným obchodníkem?»
Vžij se do role skutečného Robinsona a poté naplánuj svůj ostrov! S vůní a chutí avokáda, banánů i s polorozpadlým slaměným kloboukem možná po skutečném Robinsonovi, vždyť je ještě plný mořské soli… nezapomněl jsi na věrného druha Pátka?
Osidlujeme divoký západ
Bílá místa na mapách se dříve označovala větou «Zde jsou lvi». Jak probíhá plánování města od bílého místa na mapě po plně obydlené město nebo městskou čtvrť? Co a kdo všechno stavbu města ovlivňuje? Čím jsou zajímavé pozemky blízko vlakového nádraží?
«Je tma. V dálce za tebou se tyčí neznámý kopec a jen matně tušíš, že někde poblíž teče velká řeka, možná dokonce soutok více řek, protože slyšíš bujný rej vody. Vaše tlupa táhne za potravou a zrovna tady si rozdělala oheň díky divoké bouřce, která skončila až když zapadlo slunce. Lov se zatím nepodařil, musíte čekat až potáhnou další stáda. Díváš se na kopec a přemýšlíš, jaký je odtud asi rozhled po okolí…
STŘIH
… přenesl ses přes několik století. Soutok řek je odsunut daleko za město, jejich koryta zúžena a ohrázována. Starý železniční most prý bude zbourán. Proč? Je tak krásný a děda ti vyprávěl, že se dá určitě zachránit. Nad městem dneska leží inverzní mrak, všude plno ruchu, troubení, zvonění, skřípění. Křižovatka u nádraží je jako obvykle ucpaná šňůrou aut v několika směrech. Máma určitě nestihne Railjet do Prahy a táta bude večer zase vystresovaný z porady v generálním štábu města. Od té doby, co ho zvolili primátorem, s ním není kloudná řeč, úplně se změnil a nezajímá ho nic než politika. Koukáš na kopec nad městem a aspoň chvíli si představuješ, jaké to asi bylo tenkrát, když tudy táhly tlupy lovců mamutů směrem na jih na Pálavu….»
Přes několik divadelních střihů si na vlastní kůži zažiješ vývoj města. Potom se proměníš na starostu, developera nebo územního plánovače. Raději na dopravního inženýra a aktivistu? Jak je libo. Ověříme schopnost spolupráce, odvahu i trpělivost. Aktivně probereme BLACKOUT!
Boty v obýváku
Veřejné prostranství může být skládkou odpadků, parkem, kterým se bojíš projít po setmění, óbr parkovištěm nebo velikým obývákem, jenž patří všem obyvatelům města.
«Konečně jsme se sešli celá rodina. Sestra studuje až v Praze a jezdí domů jednou za měsíc, brácha je sice na střední, ale bydlí na intru v jiném městě, tak je doma jen o víkendu. Máma má pořád nějaká jednání, no a tátu vidím ještě míň. Ale teď je všechno jinak, aspoň pro dnešek. Jsme všichni spolu, tak jako dřív, když jsem byla úplné mrně. Navíc půjdeme do města na dort a na zmrzlinu, možná dostanu i novou hračku nebo knížku, mám totiž narozeniny! Aby táta nemusel parkovat auto a neztratil tak ani minutu společnou s námi, jedeme trolejbusem a pak jdeme pěšky. Mám na sobě bílé šaty, co mi naši koupili loni u moře! Už se tolik těším!
Blížíme se náměstí! Zmrzlinárna bude brzy na dohled! Co to? Všude samá auta! Vždyť psali v novinách, že tady budou venkovní stolky cukrárny, stromy a kašna! Dort si necháme zabalit do krabice a jedeme s ním zpět domů, bílé šaty jsem bohužel otřela o olejovou šmouhu jednoho z aut. Mamka se tolik snaží, aby mi náladu vylepšila, ale vidím, jak je z toho sama smutná. Auta jsou na náměstí vyskládaná jako prázdné plechovky od olejovek a my se přitom tolik těšili na promenádu. Proč se to stalo? Proč nám starosta sliboval něco, co nesplnil?»
Vymysli, jak zabydlet veřejné prostranství, které znáš! Patří na náměstí auta? Potřebujeme je, kam ale s nimi, abychom mohli náměstí a ulice zároveň obývat a o auta nezakopávat? Víš, co všechno je třeba pro proměnu prostranství připravit? Jak dlouho to trvá? A proč se v zimě z kašny voda vypouští?
Individuální domluva na termín nebo případnou úpravu programu dle věku dětí a studentů.
max. 16 osob (15 žáků + pedagogický doprovod)
TERMÍNY:
individuální
Programy jsou po předchozí konzultaci se zástupcem školy modifikovány potřebám konkrétní školy/třídy/věkové skupiny. Ozvěte se emailem.
KURZOVNÉ:
STANDARD
divadelně výtvarná dílna / 2 hodiny
|
3000,- Kč |
Chcete se stát členem velké rodiny architektů?
- vyplňte OBJEDNÁVKU níže dle vašeho výběru dílny.
- V ODPOVĚDNÍm EMAILu od nás obdržíte platební údaje k provedení platby (výzvu k platbě) nebo informaci o obsazenosti termínu a nabídku jiného termínu.
- Proveďte platbu dle VÝZVY K PLATBĚ. Po plné uhradě se objednávka stává závaznou a platí na ni výše uvedené storno podmínky.
- Jakmile obdržíme Vaši platbu, zašleme Vám POTVRZOVACÍ EMAIL Vaší objednávky s daňovým dokladem k platbě.
- Těšíme se NAVIDĚNOU!
Storno: Při zrušení účasti 14 dní před zahájením účtujeme storno 50% z platby, při zrušení účasti 48 hodin před zahájením účtujeme storno 100% z platby. V případě vyhlášení pandemie vracíme zaplacené nevyčerpané vstupné v plné výši.
Potřebujete více informací?
Napište nám!
Lidské Mraveniště, neškola architektury, Zelný trh 12, 602 00 Brno